Samochód do spawania światłowodów

Które auta nadają się do pracy w aucie podczas spawania światłowodów w terenie.

Klasa minimalistyczna – auto osobowe (mała wygoda pracy):
Standardowe auta osobowe -wszystkie auta gdzie da się wsadzić stolik na pierwsze siedzenia. Wbrew pozorom można spawać w większości aut osobowych. Starczy odpowiedni stolik umieszczony nad tylną kanapą. Można taką konstrukcję wykonać z drewnianych płyt OSB.
Zalety:
-duża dostępność modeli aut
-niższe spalanie i koszta eksploatacji niż busy
-ceny opon i ich rozmiary standardowe
Wady:
-auta osobowe mogą być odbierane przez zlecających jako nieprofesjonalne
-bardzo ciężko pracować w środku

Klasa mały dostawczak (średnio-niska wygoda pracy):
-Wszelkie dostawczaki o wysokości dachu H1 typu:
Doblo H1, Berlingo, Kangoo, Dokker, Partner, Rifter, Proace itp.
Zalety:
-Da się auto dostosować do pracy
-Dużo większa pojemność auta względem auta osobowego
-Niewielka różnica pomiędzy Vanem a małym busem
-Niższe spalanie niż bus
-Rozsądne koszta eksploatacji
-Auto dobrze widziane – jeżeli chodzi o efekt profesjonalizmu wykonawcy
-Ceny opon i ich rozmiary standardowe
-Auto poniżej 2m daje możliwość wjazdu na parkingi podziemne i inne miejsca z limitem wysokości.
Wady:
-Ciężko pracować w środku (te parę centymetrów wysokości robi różnice)




Klasa średni dostawczak (średnia wygoda pracy):
-wszelkiej maści busy o wysokości dachu H1
(T4, T5, T6, Custom, Ducato L1H1 itp, Doblo L2-1 H2, Vivaro – Traffic L1H1 .)
Zalety:
-Nadają się do pracy – stolik, krzesło w środku
-Większe bezpieczeństwo w razie wypadku komunikacyjnego
– Pracując na postoju jesteśmy chronieni masą busa, czujemy się pewniej
-Auto dobrze widziane – jeżeli chodzi o efekt profesjonalizmu wykonawcy
-Auto poniżej 2m daje możliwość wjazdu na parkingi podziemne i inne miejsca z limitem wysokości.
Wady:
-spalanie większe niż małe Vany, ciężko parkować w miastach, koszt serwisu z reguły wyższy
-Ceny opon droższe i ich rozmiary niestandardowe względem aut osobowych. Często też wymaga się stosowania opon XL, RF, Wzmocnionych C.
-Zwykle komfort jazdy gorszy niż autem osobowym
-Duża masa własna auta powoduje że łatwo utknąć na nieutwardzonej drodze.

Klasa duży dostawczak H2 H3 (pełna wygoda pracy)
-auta z podwyższonym dachem H2 i H3. Długość busa nie ma takiego znaczenia (ważne aby nie był za długi) Ważne aby dało się pracować w pozycji wyprostowanej.
Zalety:
-Wygodne ale tylko dla tych co spawają tylko w terenie gdzie łatwo parkować.
– Większe bezpieczeństwo w razie wypadku komunikacyjnego
– Pracując na postoju jesteśmy chronieni masą busa, czujemy się pewniej
– Auto dobrze widziane – jeżeli chodzi o efekt profesjonalizmu wykonawcy
Wady:
-duże spalanie, koszty serwisowe, bardzo ciężko parkować, auta bardzo wrażliwe na podmuchy wiatru boczne.
-Auta nie są stabilne przy gwałtownych manewrach
-Takimi autami trzeba jeździć uważniej.
-Ceny opon droższe i ich rozmiary niestandardowe względem aut osobowych. Często też wymaga się stosowania opon XL, RF, Wzmocnionych C.
-Zwykle komfort jazdy gorszy niż autem osobowym
-Auta zwykle powyżej 2m czyli : brak możliwości wjazdu na parkingi podziemne,galerie handlowe i inne miejsca
-Duża masa własna auta powoduje że łatwo utknąć na nieutwardzonej drodze.

Trzeba pamiętać, że duże auta nie sprawdzają się w trudnym terenie oraz dużych miastach. W miastach nie ma gdzie nimi parkować a w terenie często nie ma miejsca na manewrowanie. Ponadto często da się spawać pod namiotem gdyż kable są za krótkie, albo brakuje możliwości podjazdu.


Reasumując – spawasz w terenie na dworze – pomyśl o wygodnym busie H2.
Spawasz raz w ternie, raz pod dachem – pomyśl o busach H1 albo dostawczakach.
Korzystasz z parkingów z limitem 2m – auto musi mieć poniżej 2m – czyli wysokość H1.